MB-60/60HI

Ideaal voor de productie van ramen, deuren, tochtdeuren en verschillende ruimtelijke constructies. In dit systeem worden thermische afstandhouders van polyamide versterkt met glasvezel gebruikt.

 

 

1.8223
Uw voor Ug=0.7 (warm edge) AfdichtingenKamers

 

Specificaties

  • profieldiepte (raam/deur) – 60 mm
  • vleugeldiepte (deur/raam) – 60 mm/69 mm,
  • beglazingsdikte vaste ramen en deuren/openende ramen) – 5-41 mm/14-50 mm,
  • het standaard glaspakket is 4/16Ar/4th [Ug=1,1]*,
  • maximale raamafmetingen – H tot 2400 mm, B tot 1250 mm,
  • maximaal vleugelgewicht (deur/raam) – 120/130 kg,
  • keuze uit dubbele en driedubbele beglazing,
  • driekamerprofiel,
  • systeem met geprofileerde thermische afstandhouder,
  • mogelijkheid tot gebruik van een extra isolator - MB-60 HI.
  • constructie met verborgen vleugel en kantelraam mogelijk,
  • lakken in duokleur mogelijk (de binnen- en buitenzijde van het profiel hebben verschillende kleuren),
  • renovatieramen mogelijk,
  • verborgen beslag mogelijk,
  • gebogen profielen en boogramen (vast raamwerk) mogelijk,
  • PSK-constructies mogelijk.

 

*Standaard voor de dag 16.04.2019. Vereist technologische bevestiging.

Mogelijkheden

Dit systeem leent zich uitstekend voor zowel de productie van ramen, deuren en vitrines als alle soorten ruimtelijke constructies. In dit systeem worden thermische afstandhouders van polyamide versterkt met glasvezel gebruikt. De vorm van de afstandhouders vergroot de stijfheid van het profiel en vereenvoudigt de afwatering van de profielen en zorgt zo voor thermische isolatie onder alle atmosferische omstandigheden.

 

Naar gelang de voorkeuren en behoeften van de klant kunnen wij met het MB-60 systeem zowel draairamen, kiepramen, draai-kiepramen en kiep-schuiframen als naar buiten en binnen openslaande deuren vervaardigen. Eén enkel systeem volstaat om alle raam- en deurprofielen te creëren voor het hele bouwproject.

 

Door toepassing van alternatieve oplossingen op basis van het MB-60 systeem zijn wij tevens in staat tot de productie van vaste ramen en kantelramen.

 

Ramen die zijn vervaardigd op basis van het MB-45 systeem worden uitgerust met Maco Multi-Matic beslag. De uiteindelijke selectie van het complete hang- en sluitwerk hangt echter af van de individuele behoeften en eisen van de klant. Diegenen die veiligheid het allerbelangrijkste vinden, bevelen wij aan om beslag te kiezen van klasse WK1 of WK2.

Oplossingen

Op basis van het MB-60 systeem hebben wij vier alternatieve oplossingen ontworpen voor nog ruimere gebruiksmogelijkheden.

 

De eerste oplossing is MB-60 HI met verhoogde warmte-isolerende eigenschappen. Deze kan zowel worden toegepast in de individuele bouw als in aluminiumgevels. De verbetering van de warmte-isolatie is mogelijk gemaakt door in de centrale kamers speciale inzetstukken te plaatsen die dankzij hun lage warmtegeleidingscoëfficiënt de warmteverplaatsing door de constructie verminderen. De centrale positionering van deze inzetstukken verkleint ook de convectie en thermische straling.

 

Een onderdeel van het MB-60 systeem met thermische afstandhouder is tevens het MB-60 verborgen vleugelsysteem. Ramen die zijn vervaardigd met onderdelen van dit systeem beschikken over van buiten onzichtbare vleugels. Aangrenzende vaste en open ramen kunnen op deze manier niet van elkaar worden onderscheiden. De kozijnbreedte van de ramen is optisch gezien klein van buiten, waardoor het raam een slank en licht uiterlijk krijgt. Elke constructie op basis van het MB-60 US systeem die bedoeld is ter montage in externe bouw moet beschikken over een doeltreffend waterafvoersysteem en ventilatie uit de ruitkamer en de kamer tussen de vleugel en het kozijn.

 

Een van de meest interessante oplossingen binnen het MB-60 systeem is ongetwijfeld de MB-60 PIVOT die de constructie van kantelramen mogelijk maakt.

Esthethiek

Aluminiumsystemen bieden enorme mogelijkheden, niet alleen op constructiegebied maar tevens wat betreft de inrichting van het interieur. Raam- en deurprofielen op basis van het MB-45 systeem kunnen in iedere kleur uit het RAL-pallet worden geleverd.

 

De profielen worden gelakt volgens een techniek die poedercoaten heet. Niet alleen de profielen maar ook de raamkrukken kunnen worden gelakt. De gebruikte laktechnologie vormt niet alleen de garantie voor de beste esthetische waarden maar geeft het aluminium ook aanvullende eigenschappen als bestendigheid tegen uv-straling en corrosie.

 

Wie zijn profielen nog aantrekkelijker wil maken, kan behalve de RAL-kleuren ook kiezen uit kleuren van het DECORAL-pallet. Dankzij deze houtkleuren zijn wij in staat om het authentieke uiterlijk van hout te combineren met moderne technologie en de voordelen van aluminium.

 

Ramen van het MB-45 systeem kunnen worden voorzien van verborgen raambeslag. In dit geval is het beslag verborgen in de sponningen en daarmee geheel onzichtbaar bij een gesloten vleugel. Alle onderdelen van het beslag kunnen zo worden verborgen. Het verborgen beslag heeft behalve esthetische waarden ook praktische voordelen. Het stelt de gebruiker onder meer in staat tot 3D-regulatie en geïntegreerde aanpassing aan de vleugelbreedte.

Renovatie

Nieuwe ramen met aluminium kozijnen monteren zonder de oude kozijnen te hoeven vervangen? Dat kan! Bij de toepassing van het MB-60 systeem vervaardigen wij zeer functionele renovatieramen. Deze ramen zijn ontworpen op basis van standaardprofielen waaraan van één of twee kanten een hoekijzer met haak is vastgezet. Aan de haak worden renovatievinnen gezet die de oude kozijnen moeten verbergen. Voor de montage van renovatieramen hoeven de oude kozijnen niet te worden verwijderd. Zo worden het risico op beschadiging van de gevel en de montagetijd geminimaliseerd.

 

Specificaties:

  • profieldiepte (raam/deur) – 60 mm
  • vleugeldiepte (deur/raam) – 60 mm/69 mm,
  • beglazingsdikte vaste ramen en deuren/openende ramen) – 5-41 mm/14-50 mm,
  • keuze uit twee- en drievoudige beglazing,
  • driekamerprofiel,
  • renovatievin aan de buitenzijde met een lengte van 45, 65, 85, 105 of 115 mm,
  • maskeerprofiel aan de binnenzijde met een lengte van 20, 40 of 60 mm.

Accessoires

De aanvullingen op het raam kunnen van grote invloed zijn op zijn uiterlijk en veiligheid. Aluminium profielen komen dikwijls van pas voor de constructie van groot glaswerk. Dit vormt een eenvoudig doel voor inbrekers. Om inbraak te voorkomen kunt u de ramen van het MB-60 systeem laten uitrusten met reed-contacten. Deze magnetische bewegingssensoren vormen een essentieel onderdeel van het alarmsysteem. Reed-contacten zijn magnetische bewegingssensoren die het alarm activeren zodra het beslag wordt verschoven, oftewel na iedere poging tot manipulatie.

 

De ramen kunnen eventueel worden voorzien van VSG-beglazing, oftewel veilig glas. VSG-glas ontstaat door het vastlijmen van glastegeltjes met speciale folie. Zo stijgt de anti-inbraakveiligheid van de ruit (moeilijk in te slaan) en heeft het ook een constructieve functie omdat de ruit bij inslag heel blijft door de folie.

 

Voor een continue aanvoer van verse lucht kunnen ventilatieroosters worden overwogen. Wij bevelen Renson ventilatieroosters en hygro-gestuurde ventilatieroosters uit ons assortiment aan. De inbouw-ventilatieroosters worden gemonteerd tussen het raamprofiel en de ruit. Hygro-gestuurde ventilatieroosters worden op de kozijnen geplaatst. Houd echter rekening met de hoogte van het kozijn, aangezien de montage van hygro-gestuurde ventilatieroosters niet in elke constructie mogelijk is.

 

Behalve standaardoplossingen voor MB-60 schrijnwerk stellen wij ook nog gelakte raamkrukken en verborgen beslag voor. Ruiten in ramen kunnen tevens worden aangevuld met ingezette en opgezette roeden met een breedte van 25 mm.

 

Wie prijs stelt op warmtecomfort doet er goed aan om warme afstandhouders te monteren. Deze zijn vervaardigd van samengesteld isolatiemateriaal en verbeteren de ruitisolatie en verlagen het risico op het ontstaan van tijdelijke condens. Bovendien garanderen warme afstandhouders langdurige dichtheid van samengestelde ramen en dus minimaal verlies van warmte-energie door de reductie van warmtebruggen tussen het profiel en de ruit.